Witaminy i minerały dobre dla sportowców

Zapewne jak każdy w dzisiejszych czasach dbasz o swoją formę i zdrowie poprzez regularny wysiłek fizyczny. Zmuszasz całe ciało do coraz cięższej pracy. Być może uczęszczasz na siłownię trzy czy cztery razy w tygodniu, podnosząc duże ciężary i stymulując mięśnie do wzrostu, a może po prostu biegasz, by pod koniec roku wziąć udział w prawdziwym maratonie. We wszystkich tych sytuacjach twój organizm jest wystawiany na ciężką próbę, dlatego jeśli chcesz, by nigdy cię nie zawiódł, musisz go jakoś wesprzeć. Zwróć swoją uwagę na suplementy dla sportowców. Na sam początek wybierz z nich właściwe dla siebie witaminy i minerały, dzięki którym twoje ciało będzie mieć więcej energii i zacznie się szybciej regenerować. Wszystko po to, byś mógł dalej intensywnie ćwiczyć.

Sprawdź również: https://wxnlabs.com/

W diecie sportowców nie może zabraknąć licznych witamin z grupy B. Ogólnie rzecz biorąc dbają one o układ nerwowy i zapewniają prawidłową pracę mięśni. Jeżeli jesteś weganinem bądź wegetarianinem, trudniej ci będzie przyswajać te związki, ponieważ w większych ilościach występują one wyłącznie w produktach pochodzenia zwierzęcego. A już taka witamina B12 w ogóle nie pojawia się w produktach roślinnych. Skoro więc twoja dieta nie zawiera ani mięsa, ani nabiału czy serów, musisz zacząć przyjmować suplementy dla sportowców z witaminą B12. Niektóre badania pokazały nawet, że ta witamina ma zdolność do przyspieszania wzrostu masy mięśniowej. Jeżeli więc zależy ci na pokaźnej muskulaturze, koniecznie powinieneś zainteresować się tym związkiem.

 

Intensywny trening sprawia, że wraz z potem pozbywasz się ogromnej ilości wody, a wraz z wodą wypłukujesz z organizmu przeróżne substancje mineralne. Musisz je sobie dostarczać w większych ilościach. Potrzebujesz nawet większych dawek sodu, mimo iż akurat ten minerał przez niektórych uznawany jest za szkodliwy. Organizm bez sodu nie może jednak działać. A to właśnie on jest najmocniej wypłukiwany wraz z potem. Niektórzy sportowcy robią nawet tak, że do wody, którą zabierają ze sobą na trening, dodają szczyptę soli. Nie jest to jednak konieczne.